Gündem

e-Tebligat Başvuru Süreleri Belirlendi: Bazı Mükellefler İçin Son Gün 30 Kasım

ANKARA / TEKHA Elektronik tebligat sistemine katılım şartları ve başvuru süreleri, Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nin 596 sıra numaralı düzenlemesiyle belirlendi. 11 Ekim 2026 tarihli düzenlemede, sisteme katılması zorunlu olduğu halde henüz katılmamış belirli mükellefler için son başvuru tarihi 30 Kasım 2026 olarak belirlendi. Başvuru Süresi Kimleri Kapsıyor? Tebliğdeki istisnalar dışında süre; kurumlar vergisi […]

Dansbase
Pha halk gazeteciliği

 

ANKARA / TEKHA

Elektronik tebligat sistemine katılım şartları ve başvuru süreleri, Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nin 596 sıra numaralı düzenlemesiyle belirlendi.

11 Ekim 2026 tarihli düzenlemede, sisteme katılması zorunlu olduğu halde henüz katılmamış belirli mükellefler için son başvuru tarihi 30 Kasım 2026 olarak belirlendi.

Başvuru Süresi Kimleri Kapsıyor?

Tebliğdeki istisnalar dışında süre; kurumlar vergisi mükelleflerini, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerini, kollektif şirketleri ve adi komandit şirketleri kapsıyor.

Yeni Mükelleflere 15 Gün

Tebliğin yayımlanmasından sonra mükellefiyeti başlayan ve belirtilen gruplarda bulunanların, işe başlama tarihini takip eden 15 gün içinde sisteme katılması gerekiyor.

Dijital Vergi Dairesinden Başvuru

Başvurular, Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda veya ilgili vergi dairesine uygun talep bildirimiyle yapılabilecek.

30 Kasım tarihi, elektronik tebligat kapsamındaki bütün kullanıcı grupları için ortak bir başvuru tarihi niteliği taşımıyor.

 

5 TL reklam
Önceki Haber Düzce'de amatör spora hizmet edenler için "Vefa Programı" dü...
Sonraki Haber Bakan Çiftçi duyurdu: “Şefkat Kalkanı” projesi hayata geçiri...

İlgili Haberler