TİMBİR’de Yeni Dönem: Dr. Süleyman Basa ile “Güven Tazeleyerek” Geleceğe Yürüyor...
Hüseyin ZORKUN / haberci.tr /
Türk İnternet Medya Birliği (TİMBİR), Ankara’da düzenlediği 2. Olağan Genel Kurulu ile internet medyasının geleceğini şekillendirecek yeni dönem hedeflerini belirledi. Mevcut Genel Başkan Dr. Süleyman Basa’nın yeniden başkanlığa seçildiği genel kurul, medya dünyasının önde gelen temsilcilerini bir araya getirdi.
Ankara’da gerçekleştirilen TİMBİR 2. Olağan Genel Kurulu, basın meslek örgütleri, sivil toplum temsilcileri ve medya dünyasının önemli isimlerinin yoğun katılımıyla düzenlendi. Genel kurulda, birliğin üç yıllık faaliyetlerinin muhasebesi yapılırken, önümüzdeki dönemde atılacak adımlar ve stratejik yol haritası masaya yatırıldı.
“Yerelin Sesini Merkeze Taşıdık”
Genel kurulun açılışında konuşan TİMBİR Genel Başkanı Dr. Süleyman Basa, birliğin kısa sürede internet medyasının ortak sesi olmayı başardığını vurguladı. Bugün 81 il ve 26 ülkede temsil edildiklerini belirten Basa, yüzlerce medya kuruluşunu aynı çatı altında toplayarak güçlü bir yapı oluşturduklarını ifade etti.
Başkan Basa, "Bugün burada sadece bir seçim değil, üç yıllık bir emeğin muhasebesini yapıyoruz. İnternet medyasının niteliğini artırmak, dezenformasyonla mücadele etmek, dijital güvenlik, telif hakları ve yerel medyanın güçlendirilmesi önceliklerimiz arasında olmaya devam edecek. Yerelin sesini merkeze taşıyarak, Anadolu haberciliğinin yalnız olmadığını herkese gösterdik" şeklinde konuştu.
Meslek Örgütlerinden Birlik Vurgusu
Genel kurula katılan sektör temsilcileri, medya dünyasının ortak sorunlarının çözümü için dayanışmanın şart olduğunu vurguladı:
TGF Genel Başkanı Yılmaz Karaca: Basın meslek örgütlerinin ortak hareket etmesinin sorunların aşılmasında anahtar rol oynadığını belirterek, TİMBİR ile yürüttükleri iş birliğinin önemine dikkat çekti.
Uluslararası Gazeteciler Federasyonu Başkanı Şakir Gürel: Gazetecilik mesleğinin itibarının korunması gerektiğini vurgulayarak, "Gazeteci olmayanların bu mesleği kirletmesine müsaade etmemeliyiz" dedi. Gürel, kapsamlı bir “Medya Meslek Yasası” ihtiyacının altını çizdi.
RATEM Başkanı Vedat Gündoğan: Yerel yayıncılığın Türkiye için milli bir mesele olduğunu belirterek, dijital reklam gelirlerinin yurt dışına çıkışını engelleyecek ve kaynağın Türkiye'de kalmasını sağlayacak dijital altyapı çalışmalarına odaklandıklarını aktardı.
Hukuki ve Kurumsal Destek
HUDER Genel Başkanı Av. Hasan Oymak, TİMBİR ile yürüttükleri "Sivil Anayasa", "Uyuşturucusuz Türkiye" ve "Sanal Bahisle Mücadele" gibi toplumsal projelerin önemine değindi. TİMBİR Yüksek İstişare Heyeti Başkanı Seyfullah Hacımüftüoğlu ise birliğin kurumsal gelişiminden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, değişen dünya şartlarına uyum sağlamak için "pedala daha hızlı basılması gerektiği" mesajını verdi.
Yeni Dönem Kadroları Belirlendi
Genel kurul sonrasında yapılan seçimlerle TİMBİR’in yeni dönem Yönetim, Denetim ve Disiplin Kurulları ile Politika Danışma, İnternet Etik, Gençlik, GİMER ve Medya Teknolojileri kurulları belirlendi. Ayrıca Türkiye genelindeki teşkilatlanmayı güçlendirmek adına bölge başkanlıklarında yeni görevlendirmeler yapıldı.
TİMBİR Yönetim Kurulu (Asil) Üyeleri:
Dr. Süleyman Basa (Genel Başkan), Adem Erdağı, Adil Koçalan, Agil Alesger, Cengiz Aksan, Cüneyd Altıparmak, Ercihan Çakmak, Ertan Birinci, Fatih Tüten, Hakan Kandemir, Hasan Cengiz, Hasan Özdemir, Hasan Yavuz Bakır, Mehmet Aydın, Menderes Demir, Muammer Baloğlu, Muhammet Kaçar, Nevser Tavgaç Eraslan, Osman Ateşli, Özkan Dikmen, Rıfat Sait, Sait Çetintaş, Selçuk Özdemir, Semra A. Akyürek, Tanju Akıncıoğlu, Veysel Cıncık ve Yücel Yalçınkaya.
Bu genel kurul ile TİMBİR, dijital dönüşüm sürecinde hem yerel medyanın temsilcisi hem de basın etiğinin savunucusu olarak yeni dönemde daha aktif bir rol oynamayı hedefliyor.
Hüseyin ZORKUN
